Koszt naprawy bramy wjazdowej skrzydłowej w Warszawie i okolicach
Wyjazd do klienta
- W Warszawie i w promieniu do 15 km od granic miasta — 150 zł
- Powyżej 15 km od Warszawy — 200 zł + 50 zł za każde dodatkowe 15 kilometrów
W cenę wyjazdu wliczona jest diagnostyka, czyli określenie przyczyny usterki i ocena kosztów naprawy. Przyjeżdżamy w ciągu 1-2 godzin od momentu wezwania. Minimalny koszt naprawy to 100 zł. Konsultacja telefoniczna jest bezpłatna.
Uwaga:
W tabeli podano koszt pracy bez uwzględnienia kosztów części zamiennych. Сeny są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od konkretnej sytuacji, stopnia skomplikowania prac, użytych materiałów i innych czynników. Ostateczny koszt naprawy zostanie ustalony dopiero po przeprowadzeniu oględzin obiektu i ocenie zakresu niezbędnych prac. Niniejsze informacje są podane wyłącznie w celach poglądowych i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu prawa.
Ceny aktualne na dzień: 04.07.2024
Naprawa części mechanicznej
Typ pracy | Koszt w złotych |
---|
Wymiana zawiasu | od 200 do 500 |
Regulacja skrzydeł bramy (przy bramach z regulowanymi zawiasami) | od 100 do 250 |
Naprawa zdeformowanego skrzydła (jeśli to możliwe) | od 300 do 800 |
Naprawa ogranicznika ruchu skrzydła | od 150 do 500 |
Przyspawanie odpadniętego lub uszkodzonego elementu | od 150 |
Naprawa automatyki
Typ pracy | Koszt w złotych |
---|
Naprawa napędu | od 100 do 1000 |
Wymiana napędu | od 200 do 700 |
Ustawienie centrali sterującej | od 200 do 500 |
Regulacja pozycji krańcowych otwarcia i zamknięcia | od 150 do 500 |
Wymiana lub naprawa centrali sterującej | od 300 do 500 |
Wymiana lub naprawa fotokomórek | od 150 do 450 |
Wymiana kondensatora | od 80 do 200 |
Naprawa lub wymiana lampy sygnalizacyjnej | od 70 do 350 |
Naprawa lub wymiana wyłącznika krańcowego napędu | od 75 do 350 |
Wymiana transformatora | od 75 do 300 |
Przeprogramowanie, wymiana lub dopisanie dodatkowego pilota | od 20 |
Montaż dodatkowego odbiornika radiowego | od 200 |
Wymiana lub montaż dodatkowego przycisku (cena nie obejmuje kosztu układania przewodów) | od 70 do 200 |
Wymiana lub montaż anteny (cena nie obejmuje kosztu układania przewodów) | od 70 do 200 |
Instalacja modułu zdalnego sterowania Wi-Fi | 350 |
*Podane ceny dotyczą standardowych bram dwuskrzydłowych o szerokości skrzydła 1,5-2 metra i wysokości 2 metry, zainstalowanych w miejscach z łatwym dostępem do wszystkich elementów konstrukcji bramy. Dla bram o innych wymiarach lub o tych samych wymiarach, ale z trudnym dostępem, koszt może się różnić.
Szczegółowy opis usterek
Wymiana zawiasu
Zawias to element łączący ruchome skrzydło bramy z nieruchomym oparciem (słupem lub ścianą). Najczęściej na bramie skrzydłowej znajdują się 4 zawiasy, które mogą być dwóch rodzajów: z możliwością regulacji i bez niej.
Jeśli zawias ulegnie uszkodzeniu, skrzydło bramy traci możliwość swobodnego poruszania się w płaszczyźnie poziomej. W starych bramach zawiasy często rdzewieją i w takim przypadku wystarczy zdjąć skrzydło i dobrze nasmarować wewnętrzne elementy zawiasu.
Zdarza się jednak, że zawias blokuje się z powodu przesunięcia słupa, do którego jest przyspawany, i w takim przypadku pomoże tylko przeniesienie zawiasu w nowe miejsce lub wyprostowanie słupa.
Objawy:
- Skrzydło porusza się z wyczuwalnym oporem
- Zgrzyt i trzaski dochodzące z zawiasu
- Zawias jest oderwany lub niepołączony ze skrzydłem lub słupem
Regulacja skrzydeł bramy
Skrzydła bramy skrzydłowej mogą z czasem osiąść i wtedy brama nie tylko traci swój estetyczny wygląd, ale także funkcjonalność. Skrzydła mogą opierać się o siebie u góry lub ocierać o ziemię podczas ruchu.
W bramach z regulowanymi zawiasami można poradzić sobie z tym problemem, regulując długość zawiasów. Jeśli zawiasy w bramie nie są regulowane, jedynym rozwiązaniem jest przyspawanie zawiasów w nowych pozycjach.
Objawy:
- Skrzydło jest ustawione pod kątem
- Na dole między skrzydłami jest szczelina
- Skrzydło ociera o ziemię rogiem najdalszym od słupa
Naprawa zdeformowanego skrzydła
Jeśli skrzydło bramy zostało zdeformowane po uderzeniu, na przykład przez samochód, w niektórych przypadkach, jeśli materiał, z którego wykonane jest skrzydło, jest odpowiedni, można je wyprostować lub odciąć uszkodzoną część i przyspawać w jej miejsce nowy element.
Jednak jeśli skrzydło jest wykonane z materiału, który nie poddaje się naprawie, konieczna będzie wymiana uszkodzonych elementów, a w niektórych przypadkach wymiana całego skrzydła.
Naprawa ogranicznika ruchu skrzydła
Często w konstrukcji bram skrzydłowych przewidziane są specjalne ograniczniki, które nie pozwalają skrzydłom przemieszczać się poza określone pozycje.
Jeśli jeden lub kilka takich ograniczników ulegnie awarii, skrzydła przestaną być unieruchamiane w swoich pozycjach końcowych. Może to prowadzić do problemów związanych z prawidłowym działaniem automatyki, uszkodzeniem bramy lub otaczających ją elementów.
Zazwyczaj naprawa polega na ponownym zamocowaniu ogranicznika na jego pozycji.
Objawy:
- Skrzydła bramy poruszają się poza normalny zakres ruchu
- Brak wyraźnego zatrzymania skrzydeł w pozycjach końcowych
- Widoczne uszkodzenia ograniczników lub ich brak
- Nieprawidłowe działanie automatyki bramy
- Skrzydła uderzają o siebie lub o inne elementy konstrukcji
Przyspawanie odpadniętego lub uszkodzonego elementu
Konstrukcja bramy skrzydłowej nie jest skomplikowana i niewiele elementów może się odłączyć lub oderwać, ale jeśli to się zdarzy, a brama jest wykonana z materiału nadającego się do spawania, wszystko, co się oderwało, można przyspawać z powrotem. Potrzebny jest tylko odpowiedni sprzęt spawalniczy i osoba, która potrafi go obsługiwać.
Ważne jest, aby przed spawaniem całkowicie odłączyć zasilanie automatyki bramy i uważać, aby nie spalić przewodów biegnących od centrali sterującej do napędów, fotokomórek i lampy sygnalizacyjnej.
Objawy:
- Widoczne oderwane lub luźne elementy bramy
- Nieprawidłowe działanie bramy z powodu brakujących części
- Widoczne ślady wcześniejszych spawów lub napraw
Uwagi dodatkowe:
- Przed rozpoczęciem prac spawalniczych należy odłączyć zasilanie automatyki
- Należy chronić przewody elektryczne przed uszkodzeniem podczas spawania
- Spawanie powinno być wykonywane przez osobę z odpowiednimi umiejętnościami
Uszkodzenie napędu
Napęd – to element elektromechaniczny wprawiający bramę w ruch.
Bramy skrzydłowe są wyposażone w dwa napędy. Po jednym napędzie na każdym skrzydle.
Zwykle napędy ulegają awarii niezależnie od siebie. Dlatego jeśli oba napędy przestały działać, przyczyna najprawdopodobniej nie leży w nich, a w jednostce sterującej.
Objawy:
- Przy podaniu sygnału sterującego, jedno skrzydło się otwiera, a drugie nie
- Słychać, że napęd pracuje, ale skrzydło się nie porusza
- Nie można odblokować napędu
- Napęd jest w trybie automatycznym, ale skrzydło można przesuwać ręcznie, tak jakby napęd był odblokowany
- Napęd wydaje dźwięki, których wcześniej nie było
Ustawienie centrali sterującej
Obowiązkowym elementem automatyki bramy skrzydłowej jest centrala sterująca, która określa zachowanie bramy w zależności od sytuacji.
Po montażu automatyki instalator najpierw programuje pozycje krańcowe, w których skrzydła bramy powinny się zatrzymywać. Następnie, zgodnie z decyzją instalatora i życzeniami użytkownika, programowane są takie funkcje jak automatyczne zamykanie, reakcja na przeszkody i tak dalej.
W trakcie użytkowania komponenty bramy ulegają zużyciu, a ich charakterystyki zmieniają się. Automatyka reaguje na te zmiany jak na usterkę i zaczyna działać nieprawidłowo. Aby przywrócić prawidłowe działanie bramy, konieczne jest przeprogramowanie centrali sterującej.
Objawy:
- Brama nie reaguje prawidłowo na sygnały sterujące
- Brama zmienia kierunek ruchu, gdy nie powinna
- Zmiana zachowania bramy w porównaniu do początkowego okresu po instalacji
Regulacja pozycji krańcowych otwarcia i zamknięcia
Poprawnie działająca brama powinna zatrzymywać się w pozycjach krańcowych. Aby to osiągnąć, należy poinformować sterownik automatyki, gdzie znajdują się te pozycje. W zależności od rodzaju automatyki odbywa się to poprzez zmianę położenia mechanicznych elementów bramy/napędu lub poprzez ustawienie centrali sterującej. Jeśli te ustawienia zostaną zaburzone, brama przestanie dochodzić do pozycji krańcowych lub przeciwnie, będzie dochodzić do nich i rozpoznawać je jako przeszkodę, a nie jako miejsce zatrzymania.
Objawy:
- Brama zatrzymuje się przed osiągnięciem pozycji krańcowej
- Brama dochodzi do pozycji krańcowej, a następnie cofa się
- Brama dochodzi do pozycji krańcowej, ale słychać, że napęd nadal na nią naciska
Wymiana lub naprawa centrali sterującej
Skoki napięcia, przedostanie się owadów oraz nieprawidłowe serwisowanie mogą spowodować awarię centrali sterującej. W takim przypadku można albo wymienić ją na nową, albo zdemontować i oddać do serwisu. Oba rozwiązania wymagają całkowitego ponownego podłączenia całego sprzętu peryferyjnego oraz ponownej konfiguracji centrali.
Objawy:
- Brak lub nieprawidłowa reakcja na sygnały sterujące
- Brama porusza się samoistnie bez przyczyny
- Zapach spalenizny z centrali sterującej
Uszkodzenie fotokomórek
Fotokomórki to urządzenie zabezpieczające, które zapobiega zamknięciu bramy, jeśli między fotokomórkami znajdują się obce przedmioty.
W przypadku awarii fotokomórek centrala sterująca stale otrzymuje sygnał o przeszkodzie i brama przestaje się zamykać.
Objawy:
- Brama otworzyła się i nie zamyka się
- Brama zaczyna się otwierać w trakcie zamykania
- Brama nie reaguje na przecięcie wiązki fotokomórek
Wymiana kondensatora
Jeśli napęd bramy wyposażony jest w silnik asynchroniczny z kondensatorem rozruchowym, to z biegiem lat pojemność kondensatora może się zmniejszyć. Wtedy napęd traci moc. W takim przypadku należy wymienić kondensator na nowy.
Objawy:
- Słychać, że silnik pracuje, ale brakuje mu siły, aby przesunąć skrzydło bramy
Uszkodzenie lampy sygnalizacyjnej
Lampa sygnalizacyjna informuje o stanie bramy. Zwykle jest umieszczana w widocznym miejscu, aby użytkownik mógł z daleka zobaczyć, że automatyka zareagowała na sygnał sterujący.
Najczęściej, jeśli lampa przestała działać, przyczyną jest przepalona żarówka. Jeśli jednak wymiana żarówki nie pomogła, należy sprawdzić sprawność okablowania i modułu przerywacza (płytka wewnątrz lampy). Jeśli wszystkie elementy lampy są sprawne, a ona nadal nie działa, problem najprawdopodobniej leży w centrali sterującej.
Objawy:
- Lampa nie świeci
- Lampa świeci podczas pracy bramy, ale nie miga
Naprawa lub wymiana wyłącznika krańcowego napędu
W zależności od producenta i modelu, napędy określają pozycje, w których mają się zatrzymać, albo odczytując obroty silnika elektrycznego, albo za pomocą przerwania styku elektromechanicznego przełącznika.
W przypadku elektromechanicznego przełącznika mogą wystąpić problemy związane z zabrudzeniem, uszkodzeniami mechanicznymi itp. Jeśli przełącznik przestaje spełniać swoją funkcję, należy go wymienić na nowy.
Objawy:
- Brama działa tylko w jednym kierunku
- Brama dociera do pozycji końcowej, ale napęd nadal pracuje
Wymiana transformatora
W zależności od modelu i producenta, automatyka może być wyposażona od jednego do kilku transformatorów. Niektóre z nich są wlutowane w płytkę sterującą, inne znajdują się osobno.
Jeśli transformator ulegnie uszkodzeniu, można go tylko wymienić.
Objawy:
- Brak reakcji na sygnały sterujące
- Nie świecą się wskaźniki, tak jakby automatyka była odłączona od sieci elektrycznej
Przeprogramowanie, wymiana lub dopisanie dodatkowego pilota
W zależności od modelu i producenta, aby zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, najczęściej wymagany jest dostęp do centrali sterującej bramą lub do jednego z działających pilotów.
Zwykle ta procedura nie jest skomplikowana, ale jeśli centrala sterująca jest wyposażona w niestandardowy odbiornik radiowy lub jest na tyle stara, że piloty do niej już nie są produkowane, albo brakuje instrukcji zarówno u użytkownika, jak i w dostępnych źródłach, wówczas manipulowanie pilotami może stać się trudnym zadaniem, aż do konieczności zainstalowania dodatkowego odbiornika radiowego.
Montaż dodatkowego odbiornika radiowego
Instalacja dodatkowego odbiornika radiowego może okazać się konieczna w kilku sytuacjach:
- W przypadku posiadania kilku bram lub szlabanów, takich jak garażowa i wjazdowa, które są sterowane różnymi pilotami, a istnieje potrzeba zjednoczenia sterowania i używania jednego pilota do wszystkich urządzeń. W takiej sytuacji można rozważyć instalację w jednym z napędów odbiornika radiowego od producenta innego napędu.
- Gdy nie jest możliwe zakupienie pilota do starej automatyki, ponieważ ona została wycofana z produkcji. W takim przypadku nie zawsze konieczna jest wymiana całej automatyki. Często wystarczy zainstalować dodatkowy odbiornik radiowy, który będzie współpracował z nowymi pilotami.
- Kiedy pamięć standardowego odbiornika radiowego jest zapełniona, a istnieje potrzeba dodania kolejnych pilotów do systemu.
Przycisk naścienny
Wszystkie centrali posiadają miejsce do podłączenia przycisku naściennego impulsowego. Można go umieścić w pobliżu bramy, aby sterować bramą bez konieczności posiadania pilota zdalnego sterowania.
Zaletą takiego przycisku jest jego niezawodność w porównaniu z pilotem zdalnego sterowania.
Wadą jest konieczność prowadzenia kabla od centrali.
Antena zewnętrzna
W niektórych przypadkach centrala sterująca istinstaluje się w miejscach o dużym poziomie zakłóceń elektromagnetycznych i przeszkód fizycznych, co znacząco osłabia zasięg sygnału radiowego. W takiej sytuacji zasięg pilota może być niewystarczający do komfortowej obsługi automatyki bramowej.
Rozwiązaniem jest założenie zewnętrznej anteny.
Instalacja zewnętrznej anteny zwiększa zasięg działania pilota praktycznie w każdej sytuacji.