Koszt naprawy bramy rolowanej w Warszawie i okolicach
Wyjazd do klienta
- W Warszawie i w promieniu do 15 km od granic miasta — 150 zł
- Powyżej 15 km od Warszawy — 200 zł + 50 zł za każde dodatkowe 15 kilometrów
W cenę wyjazdu wliczona jest diagnostyka, czyli określenie przyczyny usterki i ocena kosztów naprawy. Przyjeżdżamy w ciągu 1-2 godzin od momentu wezwania. Minimalny koszt naprawy to 100 zł. Konsultacja telefoniczna jest bezpłatna.
Uwaga:
W tabeli podano koszt pracy bez uwzględnienia kosztów części zamiennych. Сeny są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od konkretnej sytuacji, stopnia skomplikowania prac, użytych materiałów i innych czynników. Ostateczny koszt naprawy zostanie ustalony dopiero po przeprowadzeniu oględzin obiektu i ocenie zakresu niezbędnych prac. Niniejsze informacje są podane wyłącznie w celach poglądowych i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu prawa.
Ceny aktualne na dzień: 04.07.2024
Naprawa części mechanicznej
Brama rolowana jest zazwyczaj wyposażona w osłonę ochronną, która musi zostać zdemontowana przed naprawą, a po jej zakończeniu ponownie zamontowana. Jeśli taka osłona jest obecna, należy wziąć pod uwagę, że jej demontaż i montaż będzie wliczony w koszt naprawy. W zależności od rozmiaru bramy i dostępu do niej, koszt tej procedury zaczyna się od 50 złotych.
Typ pracy | Koszt w złotych |
---|
Naprawa automatyki
Typ pracy | Koszt w złotych |
---|
Naprawa napędu | od 200 |
Wymiana napędu | od 300 |
Wymiana przełącznika klawiszowego | od 70 do 200 |
Wymiana przełącznika kluczykowego | od 100 do 300 |
Ustawienie centrali sterującej (może być wbudowana w napęd) | od 200 do 500 |
Regulacja pozycji krańcowych otwarcia i zamknięcia | od 150 do 500 |
Wymiana lub naprawa centrali sterującej | od 300 do 500 |
Wymiana lub naprawa fotokomórek | od 150 do 450 |
Wymiana kondensatora | od 80 do 200 |
Naprawa lub wymiana lampy sygnalizacyjnej | od 70 do 350 |
Wymiana transformatora | od 75 do 300 |
Przeprogramowanie, wymiana lub dopisanie dodatkowego pilota | od 20 |
Montaż dodatkowego odbiornika radiowego | od 200 |
Instalacja modułu zdalnego sterowania Wi-Fi | od 350 |
*Podane ceny dotyczą standardowych bram rolowanych o szerokości 3-4 metra i wysokości 2,5 metry, zainstalowanych w miejscach z łatwym dostępem do wszystkich elementów konstrukcji bramy. Dla bram o innych wymiarach lub o tych samych wymiarach, ale z trudnym dostępem, koszt może się różnić.
Szczegółowy opis usterek
Uszkodzenie wieszaków
Wieszak to element, który łączy pancerz rolety z wałem. Znajduje się wewnątrz mechanizmu rolety i odpowiada za jej prawidłowe podnoszenie i opuszczanie.
Jeśli jeden z wieszaków się złamie, pancerz rolety przekrzywia się, co prowadzi do wyłamania aretek i rozsuwania się lameli. W rezultacie roleta albo natychmiast się zacina, albo działa przez pewien czas, ale silne tarcie zużywa elementy i prowadzi do nieuchronnej awarii w przyszłości.
Jeśli jednocześnie złamie się kilka wieszaków, pancerz traci połączenie z wałem i nie można go już podnieść.
Objawy:
- Przekrzywienie płaszcza
- Metaliczny hałas
- Wypadające elementy ze skrzynki
Uszkodzenie pancerza rolety
Pancerz rolety to część, która składa się z połączonych lameli, tworząc osłonę przed słońcem, hałasem i włamaniami.
Uszkodzenie pancerza może prowadzić do problemów z funkcjonowaniem rolety oraz jej estetyką. Naprawa pancerza polega na wymianie uszkodzonych lameli lub ich usunięciu.
Objawy:
- Pojawianie się szczelin między lamelami
- Zaklinowanie podczas przesuwania
Uszkodzenie końcówki wału
Końcówka wału lub obsadka rury to element, który łączy wał rolety z jej skrzynką.
Jeśli się złamie, wał rolety się przekrzywi i nie będzie już mógł obracać się w płaszczyźnie poziomej. W takim przypadku roleta najczęściej zaklinuje się w aktualnej pozycji.
Objawy:
- Płaszcz zaklinował się w jednej pozycji
Uszkodzenie wału
Wał to część, na której nawija się pancerz rolety.
Dla prawidłowego działania mechanizmu rolety, wał musi być prosty i znajdować się w płaszczyźnie poziomej. Jeśli te warunki nie są spełnione, równe i płynne nawijanie płaszcza rolety staje się niemożliwe.
Objawy:
- Płaszcz porusza się nierównomiernie lub nie porusza się wcale
Usuwanie zacięć lameli podczas opuszczania
Zakleszczanie się płótna rolety podczas ruchu może być związane z wieloma czynnikami. Począwszy od drobnych, które można wyeliminować prostymi regulacjami, kończąc na zużyciu i ścieraniu się elementów z upływem czasu, co można usunąć jedynie poprzez wymianę uszkodzonych elementów.
Uszkodzenie napędu
Napęd rolety – to element elektromechaniczny, który wprawia automatyczne rolety w ruch.
Najczęściej napędy rolet znajdują się wewnątrz wału rolety. Jednak w niektórych przypadkach napęd może być zewnętrzny.
Objawy:
- Brak reakcji przy naciśnięciu pilota lub przycisku klawiszowego
- Słychać, jak napęd próbuje podnieść roletę, ale brakuje mu siły
- Roleta dochodzi do pozycji końcowej, ale słychać, że napęd nadal pracuje
Wymiana przełącznika klawiszowego
Przełącznik klawiszowy to element sterujący automatycznymi roletami.
Przełączniki występują w różnych rodzajach: przyciskowe, obrotowe, z samopodtrzymaniem lub bez.
Objawy:
- Przy naciśnięciu przycisku lub obróceniu przełącznika nic się nie dzieje
- Przycisk nie odblokowuje się lub nie blokuje się w żądanej pozycji
Uszkodzenie przełącznika kluczykowego
Przełącznik kluczykowy to jedna z odmian zwykłego przełącznika sterującego roletą. Główna różnica polega na tym, że zamiast przycisków sterowanie odbywa się za pomocą klucza. Pozwala to na instalację takiego przełącznika na zewnątrz pomieszczeń, na przykład przed wejściem do sklepu.
Objawy:
- Przy obróceniu klucza nic się nie dzieje
- Klucz nie wyciąga się lub nie wkłada
Usterka centrali sterującej
Centrala sterująca to niezbędny element automatyki bram rolowanych, określający zachowanie napędu podczas pracy. Centrala sterująca może być zarówno wbudowana w napęd, jak i znajdować się oddzielnie w pobliżu bramy.
W przypadku domowych bram rolowanych centrala sterująca zazwyczaj ma niewiele parametrów konfiguracyjnych i rzadko zachodzi potrzeba jej przeprogramowania po początkowej konfiguracji.
Jednak w przypadku przemysłowych bram rolowanych właściwe ustawienie centrali sterującej pozwala w pełni wykorzystać potencjał wszystkich systemów bezpieczeństwa wbudowanych w ich automatykę. Można skonfigurować takie funkcje jak zamykanie po określonym czasie lub po przejeździe samochodu, a także wiele innych.
Każda poważna naprawa bramy wymaga przeprogramowania centrali sterującej. Przeprogramowanie jest również konieczne w przypadkach, gdy komponenty bramy zużywają się lub ulegają uszkodzeniu w wyniku długotrwałego użytkowania.
Może się również zdarzyć, że pod wpływem czynników zewnętrznych, takich jak skoki napięcia lub ingerencja człowieka, ustawienia centrali sterującej zostaną zresetowane lub zmienione, co prowadzi do zakłóceń w pracy bramy.
Prawidłowa konfiguracja centrali sterującej może być wykonana tylko przez doświadczonego specjalistę.
Objawy:
- Brama nie reaguje prawidłowo na sygnały sterujące
- Brama zmienia kierunek ruchu, gdy nie powinna
- Zmiana zachowania bramy w porównaniu do początkowego okresu po instalacji
Regulacja pozycji krańcowych otwarcia i zamknięcia
Aby roleta działała poprawnie, napęd musi zatrzymywać się w dolnej i górnej pozycji.
W zależności od producenta automatyki odbywa się to albo poprzez mechaniczne manipulacje napędem, albo poprzez programowanie centrali sterującej.
Wymiana lub naprawa centrali sterującej
Skoki napięcia, przedostanie się owadów oraz nieprawidłowe serwisowanie mogą spowodować awarię centrali sterującej. W takim przypadku można albo wymienić ją na nową, albo zdemontować i oddać do serwisu. Oba rozwiązania wymagają całkowitego ponownego podłączenia całego sprzętu peryferyjnego oraz ponownej konfiguracji centrali.
Objawy:
- Brak lub nieprawidłowa reakcja na sygnały sterujące
- Brama porusza się samoistnie bez przyczyny
- Zapach spalenizny z centrali sterującej
Uszkodzenie fotokomórek
Fotokomórki to urządzenie zabezpieczające, które zapobiega zamknięciu bramy, jeśli między fotokomórkami znajdują się obce przedmioty.
W przypadku awarii fotokomórek centrala sterująca stale otrzymuje sygnał o przeszkodzie i brama przestaje się zamykać.
Objawy:
- Brama otworzyła się i nie zamyka się
- Brama zaczyna się otwierać w trakcie zamykania
- Brama nie reaguje na przecięcie wiązki fotokomórek
Wymiana lub dodanie kondensatora
Z reguły napędy rolet są wyposażone w asynchroniczne silniki elektryczne z kondensatorem rozruchowym. Z biegiem lat pojemność kondensatora spada, a wraz z nią moc silnika elektrycznego. Ten problem można rozwiązać, instalując dodatkowy kondensator rozruchowy. Jednak w przypadku napędów rolet jest to możliwe tylko w napędach z zewnętrzną centralą sterującą.
Objawy:
- Napęd nie ma siły, aby podnieść roletę
Uszkodzenie lampy sygnalizacyjnej
Lampa sygnalizacyjna informuje o stanie bramy. Zwykle jest umieszczana w widocznym miejscu, aby użytkownik mógł z daleka zobaczyć, że automatyka zareagowała na sygnał sterujący.
Najczęściej, jeśli lampa przestała działać, przyczyną jest przepalona żarówka. Jeśli jednak wymiana żarówki nie pomogła, należy sprawdzić sprawność okablowania i modułu przerywacza (płytka wewnątrz lampy). Jeśli wszystkie elementy lampy są sprawne, a ona nadal nie działa, problem najprawdopodobniej leży w centrali sterującej.
Objawy:
- Lampa nie świeci
- Lampa świeci podczas pracy bramy, ale nie miga
Wymiana transformatora
W zależności od modelu i producenta, automatyka może być wyposażona od jednego do kilku transformatorów. Niektóre z nich są wlutowane w płytkę sterującą, inne znajdują się osobno.
Jeśli transformator ulegnie uszkodzeniu, można go tylko wymienić.
Objawy:
- Brak reakcji na sygnały sterujące
- Nie świecą się wskaźniki, tak jakby automatyka była odłączona od sieci elektrycznej
Przeprogramowanie, wymiana lub dopisanie dodatkowego pilota
Wcześniej czy później każde urządzenie ulega awarii. Pilot sterujący nie jest wyjątkiem.
W zależności od producenta i liczby sterowanych rolet, wymiana lub dopisanie pilota może być zarówno bardzo prostym zadaniem, jak i skomplikowanym procesem, wymagającym kolejnego odłączania każdej rolety od sieci i dostępu bezpośrednio do napędu lub centrali sterującej. Od tych czynników zależy koszt takiej procedury.
Montaż dodatkowego odbiornika radiowego
Instalacja dodatkowego odbiornika radiowego może okazać się konieczna w kilku sytuacjach:
- W przypadku posiadania kilku bram lub szlabanów, takich jak garażowa i wjazdowa, które są sterowane różnymi pilotami, a istnieje potrzeba zjednoczenia sterowania i używania jednego pilota do wszystkich urządzeń. W takiej sytuacji można rozważyć instalację w jednym z napędów odbiornika radiowego od producenta innego napędu.
- Gdy nie jest możliwe zakupienie pilota do starej automatyki, ponieważ ona została wycofana z produkcji. W takim przypadku nie zawsze konieczna jest wymiana całej automatyki. Często wystarczy zainstalować dodatkowy odbiornik radiowy, który będzie współpracował z nowymi pilotami.
- Kiedy pamięć standardowego odbiornika radiowego jest zapełniona, a istnieje potrzeba dodania kolejnych pilotów do systemu.