Koszt naprawy bramy Garażowej uchylnej w Warszawie i okolicach

Wyjazd do klienta

  • W Warszawie i w promieniu do 15 km od granic miasta — 150 zł
  • Powyżej 15 km od Warszawy — 200 zł + 50 zł za każde dodatkowe 15 kilometrów

W cenę wyjazdu wliczona jest diagnostyka, czyli określenie przyczyny usterki i ocena kosztów naprawy. Przyjeżdżamy w ciągu 1-2 godzin od momentu wezwania. Minimalny koszt naprawy to 100 zł. Konsultacja telefoniczna jest bezpłatna.

Uwaga:
W tabeli podano koszt pracy bez uwzględnienia kosztów części zamiennych. Сeny są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od konkretnej sytuacji, stopnia skomplikowania prac, użytych materiałów i innych czynników. Ostateczny koszt naprawy zostanie ustalony dopiero po przeprowadzeniu oględzin obiektu i ocenie zakresu niezbędnych prac. Niniejsze informacje są podane wyłącznie w celach poglądowych i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu prawa.

Ceny aktualne na dzień: 04.07.2024

Naprawa części mechanicznej

Naprawa automatyki

*Podane ceny dotyczą standardowej bramy garażowej o szerokości 2,5 metra i wysokości 2,2 metry, zainstalowanej w miejscu z łatwym dostępem do wszystkich elementów konstrukcji bramy. Dla bram o innych wymiarach lub o tych samych wymiarach, ale z trudnym dostępem, koszt może się różnić.

Szczegółowy opis usterek

Uszkodzenie mechanizmu ryglującego

Dla zapewnienia, że brama uchylna zamyka się szczelnie, montowany jest na niej mechanizm ryglujący, który zatrzaskuje skrzydło bramy od dołu. Przed otwarciem bramy rygle muszą być wycofane, inaczej brama się nie otworzy. Dlatego mechanizm ryglujący jest powiązany z systemem lin i dźwigni, połączonym z klamką, a także z napędem, jeśli brama jest wyposażona w automatykę.

W przypadku awarii mechanizmu ryglującego, brama może nie zatrzaskiwać się od dołu i po naciśnięciu skrzydła od dołu pojawi się niewielki luz. Może być też odwrotnie – brama może nie odryglować się i zablokować w pozycji zamkniętej.

Objawy:

  • Po zamknięciu skrzydło ma luz od dołu
  • Brama nie otwiera się
  • Przy otwieraniu bramy automatycznie, na początku słychać głośny trzask dochodzący z dolnych kątów skrzydła.

Uszkodzenie sprężyny

Sprężyny – to element bramy, który kompensuje ciężar skrzydła.

Jeśli sprężyny są dobrane prawidłowo i napięte z odpowiednią siłą, skrzydło można łatwo podnieść lub opuścić ręcznie. Jeśli sprężyny są dobrane nieprawidłowo lub napięte z niewłaściwą siłą, płaszcz bramy będzie albo unosił się do góry, albo opadał w dół. A jeśli jedna ze sprężyn pęknie, płaszcz bramy spadnie w dół.

Z czasem sprężyny tracą swoją elastyczność i się rozciągają, przestając równomiernie kompensować wagę skrzydła. Kiedy to nastąpi, skrzydło przestaje się łatwo podnosić, a opada z łatwością. W takim przypadku konieczna jest wymiana osłabionej sprężyny, inaczej może to prowadzić do uszkodzenia automatyki bramy.

Objawy:

  • Brama ciężko się otwiera
  • Skrzydło opada i nie zatrzymuje się w górnym położeniu
  • Napęd nie może podnieść skrzydła lub robi to z wyraźnym wysiłkiem

Usunięcie przekrzywienia bramy

Płaszcz sprawnej bramy uchylnej powinien być wyrównany w płaszczyźnie poziomej.

W przypadku uszkodzenia sprężyny, elementów łączących skrzydło z mechanizmem sprężynowym, lub z innych powodów, skrzydło może ulec przekoszeniu. Jeśli tak się stanie, konieczne jest pilne znalezienie przyczyny, która spowodowała przekoszenie i jej usunięcie. W przeciwnym razie użytkowanie bramy w takim stanie może prowadzić do uszkodzeń innych elementów, aż do wypadnięcia skrzydła z prowadnic na samochód lub osobę.

Uszkodzenie napędu

Napęd – to element elektromechaniczny wprawiający bramę w ruch.

Napęd garażowy mocowany jest do sufitu garażu i składa się z dwóch elementów: samego napędu i szyny ze gwiazdkowo-łańcuchowym (lub pasowym) mechanizmem, po którym porusza się wózek połączony ze skrzydłem bramy przez metalowe ramię.

Uszkodzenie napędu może być zarówno mechaniczne, jak i elektryczne.

Objawy:

  • Brak reakcji przy naciśnięciu pilota
  • Słychać, że napęd pracuje, ale brama się nie porusza
  • Podczas ruchu bramy napęd wydaje dźwięki, których wcześniej nie było

Ustawienie centrali sterującej

Napęd bramy jest wyposażony w central sterującą, która określa zachowanie bramy w zależności od sytuacji. Po zainstalowaniu napędu, w pierwszej kolejności programowane są położenia krańcowe, w których brama powinna się zatrzymywać. Następnie, zgodnie z decyzją montera i życzeniem użytkownika, programowane są takie funkcje, jak automatyczne zamykanie, reakcja na przeszkody i tak dalej.

W trakcie użytkowania elementy bramy zużywają się i charakterystyka bramy ulega zmianie. Automatyka reaguje na te zmiany jak na usterkę i zaczyna zachowywać się nieprawidłowo. Aby przywrócić prawidłowe działanie bramy, należy przeprogramować central sterującą.

Objawy:

  • Brama nie reaguje prawidłowo na sygnały sterujące
  • Brama zmienia kierunek ruchu, gdy nie powinna
  • Zmiana zachowania bramy w porównaniu do początkowego okresu po instalacji

Regulacja pozycji krańcowych otwarcia i zamknięcia

Poprawnie działająca brama powinna zatrzymywać się w pozycjach krańcowych. Aby to osiągnąć, należy poinformować sterownik automatyki, gdzie znajdują się te pozycje. W zależności od rodzaju automatyki odbywa się to poprzez zmianę położenia mechanicznych elementów bramy/napędu lub poprzez ustawienie centrali sterującej. Jeśli te ustawienia zostaną zaburzone, brama przestanie dochodzić do pozycji krańcowych lub przeciwnie, będzie dochodzić do nich i rozpoznawać je jako przeszkodę, a nie jako miejsce zatrzymania.

Objawy:

  • Brama zatrzymuje się przed osiągnięciem pozycji krańcowej
  • Brama dochodzi do pozycji krańcowej, a następnie cofa się
  • Brama dochodzi do pozycji krańcowej, ale słychać, że napęd nadal na nią naciska

Wymiana lub naprawa centrali sterującej

Skoki napięcia, przedostanie się owadów oraz nieprawidłowe serwisowanie mogą spowodować awarię centrali sterującej. W takim przypadku można albo wymienić ją na nową, albo zdemontować i oddać do serwisu. Oba rozwiązania wymagają całkowitego ponownego podłączenia całego sprzętu peryferyjnego oraz ponownej konfiguracji centrali.

Objawy:

  • Brak lub nieprawidłowa reakcja na sygnały sterujące
  • Brama porusza się samoistnie bez przyczyny
  • Zapach spalenizny z centrali sterującej

Uszkodzenie fotokomórek

Fotokomórki to urządzenie zabezpieczające, które zapobiega zamknięciu bramy, jeśli między fotokomórkami znajdują się obce przedmioty.

W przypadku awarii fotokomórek centrala sterująca stale otrzymuje sygnał o przeszkodzie i brama przestaje się zamykać.

Objawy:

  • Brama otworzyła się i nie zamyka się
  • Brama zaczyna się otwierać w trakcie zamykania
  • Brama nie reaguje na przecięcie wiązki fotokomórek

Wymiana kondensatora

Jeśli napęd bramy wyposażony jest w silnik asynchroniczny z kondensatorem rozruchowym, to z biegiem lat pojemność kondensatora może się zmniejszyć. Wtedy napęd traci moc. W takim przypadku należy wymienić kondensator na nowy.

Objawy:

  • Słychać, że silnik pracuje, ale brakuje mu siły, aby przesunąć skrzydło bramy

Uszkodzenie lampy sygnalizacyjnej

Lampa sygnalizacyjna informuje o stanie bramy. Zwykle jest umieszczana w widocznym miejscu, aby użytkownik mógł z daleka zobaczyć, że automatyka zareagowała na sygnał sterujący.

Najczęściej, jeśli lampa przestała działać, przyczyną jest przepalona żarówka. Jeśli jednak wymiana żarówki nie pomogła, należy sprawdzić sprawność okablowania i modułu przerywacza (płytka wewnątrz lampy). Jeśli wszystkie elementy lampy są sprawne, a ona nadal nie działa, problem najprawdopodobniej leży w centrali sterującej.

Objawy:

  • Lampa nie świeci
  • Lampa świeci podczas pracy bramy, ale nie miga

Naprawa lub wymiana wyłącznika krańcowego napędu

W zależności od producenta i modelu, napędy określają pozycje, w których mają się zatrzymać, albo odczytując obroty silnika elektrycznego, albo za pomocą przerwania styku elektromechanicznego przełącznika.

W przypadku elektromechanicznego przełącznika mogą wystąpić problemy związane z zabrudzeniem, uszkodzeniami mechanicznymi itp. Jeśli przełącznik przestaje spełniać swoją funkcję, należy go wymienić na nowy.

Objawy:

  • Brama działa tylko w jednym kierunku
  • Brama dociera do pozycji końcowej, ale napęd nadal pracuje

Wymiana transformatora

W zależności od modelu i producenta, automatyka może być wyposażona od jednego do kilku transformatorów. Niektóre z nich są wlutowane w płytkę sterującą, inne znajdują się osobno.

Jeśli transformator ulegnie uszkodzeniu, można go tylko wymienić.

Objawy:

  • Brak reakcji na sygnały sterujące
  • Nie świecą się wskaźniki, tak jakby automatyka była odłączona od sieci elektrycznej

Przeprogramowanie, wymiana lub dopisanie dodatkowego pilota

W zależności od modelu i producenta, aby zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, najczęściej wymagany jest dostęp do centrali sterującej bramą lub do jednego z działających pilotów.

Zwykle ta procedura nie jest skomplikowana, ale jeśli centrala sterująca jest wyposażona w niestandardowy odbiornik radiowy lub jest na tyle stara, że piloty do niej już nie są produkowane, albo brakuje instrukcji zarówno u użytkownika, jak i w dostępnych źródłach, wówczas manipulowanie pilotami może stać się trudnym zadaniem, aż do konieczności zainstalowania dodatkowego odbiornika radiowego.

Montaż dodatkowego odbiornika radiowego

Instalacja dodatkowego odbiornika radiowego może okazać się konieczna w kilku sytuacjach:

  • W przypadku posiadania kilku bram lub szlabanów, takich jak garażowa i wjazdowa, które są sterowane różnymi pilotami, a istnieje potrzeba zjednoczenia sterowania i używania jednego pilota do wszystkich urządzeń. W takiej sytuacji można rozważyć instalację w jednym z napędów odbiornika radiowego od producenta innego napędu.
  • Gdy nie jest możliwe zakupienie pilota do starej automatyki, ponieważ ona została wycofana z produkcji. W takim przypadku nie zawsze konieczna jest wymiana całej automatyki. Często wystarczy zainstalować dodatkowy odbiornik radiowy, który będzie współpracował z nowymi pilotami.
  • Kiedy pamięć standardowego odbiornika radiowego jest zapełniona, a istnieje potrzeba dodania kolejnych pilotów do systemu.

Przycisk naścienny

Wszystkie centrali posiadają miejsce do podłączenia przycisku naściennego impulsowego. Można go umieścić w pobliżu bramy, aby sterować bramą bez konieczności posiadania pilota zdalnego sterowania.

Zaletą takiego przycisku jest jego niezawodność w porównaniu z pilotem zdalnego sterowania.

Wadą jest konieczność prowadzenia kabla od centrali.

Antena zewnętrzna

W niektórych przypadkach centrala sterująca istinstaluje się w miejscach o dużym poziomie zakłóceń elektromagnetycznych i przeszkód fizycznych, co znacząco osłabia zasięg sygnału radiowego. W takiej sytuacji zasięg pilota może być niewystarczający do komfortowej obsługi automatyki bramowej.
Rozwiązaniem jest założenie zewnętrznej anteny.

Instalacja zewnętrznej anteny zwiększa zasięg działania pilota praktycznie w każdej sytuacji.

+48(884)735-367