Koszt naprawy bramy Garażowej Segmentowej w Warszawie i okolicach

Wyjazd do klienta

  • W Warszawie i w promieniu do 15 km od granic miasta — 150 zł
  • Powyżej 15 km od Warszawy — 200 zł + 50 zł za każde dodatkowe 15 kilometrów

W cenę wyjazdu wliczona jest diagnostyka, czyli określenie przyczyny usterki i ocena kosztów naprawy. Przyjeżdżamy w ciągu 1-2 godzin od momentu wezwania. Minimalny koszt naprawy to 100 zł. Konsultacja telefoniczna jest bezpłatna.

Uwaga:
W tabeli podano koszt pracy bez uwzględnienia kosztów części zamiennych. Сeny są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od konkretnej sytuacji, stopnia skomplikowania prac, użytych materiałów i innych czynników. Ostateczny koszt naprawy zostanie ustalony dopiero po przeprowadzeniu oględzin obiektu i ocenie zakresu niezbędnych prac. Niniejsze informacje są podane wyłącznie w celach poglądowych i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu prawa.

Ceny aktualne na dzień: 04.07.2024

Naprawa części mechanicznej

Typ pracyKoszt w złotych
Wymiana rolki pośredniej lub górnejod 20 do 50
Wymiana dolnej rolkiod 80 do 200
Regulacja naprężenia sprężynod 100 do 500
Wymiana sprężynod 200 do 700
Wymiana linkiod 250 do 500
Wymiana lub naprawa paneluod 200 do 1000
Usunięcie przekrzywienia bramyod 100 do 500
Wymiana innych elementów bramyod 50

Naprawa automatyki

*Podane ceny dotyczą standardowej bramy garażowej o szerokości 3 metra i wysokości 2,5 metry, wyposażonej w sprężyny skrętne, zainstalowanej w miejscu z łatwym dostępem do wszystkich elementów konstrukcji bramy. Dla bram o innych wymiarach lub o tych samych wymiarach, ale z trudnym dostępem, koszt może się różnić.

Szczegółowy opis usterek

Wymiana rolki

Rolki – to elementy, dzięki którym płaszcz bramy może się poruszać po prowadnicach.

Z czasem rolki zużywają się, przestają się równomiernie obracać, zacinają się lub całkowicie się rozpadają. Jeśli nie zostaną wymienione na czas, uszkodzona rolka może doprowadzić do mechanicznego uszkodzenia prowadnicy lub wspornika, zaburzenia pracy automatyki, a nawet wypadnięcia płaszcza bramy z prowadnic.

Objawy:

  • Wizualne uszkodzenie rolki
  • Hałas i zgrzyt łożyska rolki podczas ruchu

Uszkodzenie sprężyny

Sprężyny – to element bramy, który kompensuje ciężar płaszcza.

Jeśli sprężyny są dobrane prawidłowo i nawinięte z odpowiednią siłą, płaszcz można łatwo podnieść lub opuścić ręcznie. Jeśli sprężyny są dobrane nieprawidłowo lub nawinięte z niewłaściwą siłą, płaszcz bramy będzie albo unosił się do góry, albo opadał w dół. A jeśli jedna ze sprężyn pęknie, płaszcz bramy zablokuje się lub spadnie w dół.

Uwaga!

Kategorycznie zabrania się samodzielnej naprawy sprężyn w bramach segmentowych.

Sprężyny w bramach segmentowych znajdują się pod bardzo dużym napięciem mechanicznym. Nieprawidłowa kolejność działań podczas próby naprawy może prowadzić do niespodziewanego uwolnienia ogromnej ilości energii potencjalnej, co może spowodować poważne obrażenia i uszkodzenia mienia. Ponadto, ingerencja osób postronnych prawie zawsze zwiększa koszt naprawy, ponieważ specjaliście trudno jest odtworzyć przebieg zdarzeń prowadzących do awarii i ocenić zakres niezbędnych prac.

Uszkodzenie linki

Linki – to elementy łączące wał bramy z płaszczem. Ciągną one bramę do góry, przekazując siłę naprężenia sprężyn na płaszcz.

Czasami liny mogą ześlizgnąć się z bębnów lub splątać. Powoduje to, że brama nie podnosi się całkowicie lub nie opuszcza. W większości przypadków wystarczy rozplątać liny, w tym celu należy osłabić napięcie sprężyn.

Po długim okresie użytkowania linki zużywają się i rwą. W takim przypadku należy wymienić linkę, najlepiej od razu po obu stronach.

Wymiana lub naprawa panelu

Panel – to element, z którego składa się płaszcz bramy.

Często panele są uderzane przez samochody lub uszkadzane w inny sposób. Zdeformowany panel może zmienić geometrię płaszcza bramy, przez co panele przestaną ściśle przylegać do siebie i będzie przez nich przenikać światło i powietrze z zewnątrz. Ponadto, wygięty panel może zacząć się zacinać i blokować ruch bramy.

Można spróbować wyprostować panel, ale jeśli to nie pomoże, pozostaje tylko wymiana go na nowy.

Usunięcie przekrzywienia bramy

Płaszcz sprawnej bramy segmentowej powinien być wyrównany w płaszczyźnie poziomej.

W przypadku awarii wału, linek lub innych elementów, płaszcz bramy może się przekrzywić. Jeśli to nastąpi, należy natychmiast usunąć przekrzywienie, w przeciwnym razie może ono doprowadzić do jeszcze poważniejszych uszkodzeń.

Uszkodzenie napędu

Napęd – to element elektromechaniczny wprawiający bramę w ruch. Wyróżniamy 2 rodzaje napędów do bram segmentowych: sufitowy i wałowy.

Napęd sufitowy jest mocowany do sufitu garażu i podnosi oraz opuszcza płaszcz bramy za pomocą specjalnego łącznika.

Napęd wałowy jest instalowany na wale i wprawia bramę w ruch poprzez obracanie wału.

Objawy:

  • Brak reakcji przy naciśnięciu pilota
  • Słychać, że napęd pracuje, ale brama się nie porusza
  • Podczas ruchu bramy napęd wydaje dźwięki, których wcześniej nie było

Ustawienie centrali sterującej

Napęd bramy jest wyposażony w central sterującą, która określa zachowanie bramy w zależności od sytuacji. Po zainstalowaniu napędu, w pierwszej kolejności programowane są położenia krańcowe, w których brama powinna się zatrzymywać. Następnie, zgodnie z decyzją montera i życzeniem użytkownika, programowane są takie funkcje, jak automatyczne zamykanie, reakcja na przeszkody i tak dalej.

W trakcie użytkowania elementy bramy zużywają się i charakterystyka bramy ulega zmianie. Automatyka reaguje na te zmiany jak na usterkę i zaczyna zachowywać się nieprawidłowo. Aby przywrócić prawidłowe działanie bramy, należy przeprogramować central sterującą.

Objawy:

  • Brama nie reaguje prawidłowo na sygnały sterujące
  • Brama zmienia kierunek ruchu, gdy nie powinna
  • Zmiana zachowania bramy w porównaniu do początkowego okresu po instalacji

Regulacja pozycji krańcowych otwarcia i zamknięcia

Poprawnie działająca brama powinna zatrzymywać się w pozycjach krańcowych. Aby to osiągnąć, należy poinformować sterownik automatyki, gdzie znajdują się te pozycje. W zależności od rodzaju automatyki odbywa się to poprzez zmianę położenia mechanicznych elementów bramy/napędu lub poprzez ustawienie centrali sterującej. Jeśli te ustawienia zostaną zaburzone, brama przestanie dochodzić do pozycji krańcowych lub przeciwnie, będzie dochodzić do nich i rozpoznawać je jako przeszkodę, a nie jako miejsce zatrzymania.

Objawy:

  • Brama zatrzymuje się przed osiągnięciem pozycji krańcowej
  • Brama dochodzi do pozycji krańcowej, a następnie cofa się
  • Brama dochodzi do pozycji krańcowej, ale słychać, że napęd nadal na nią naciska

Wymiana lub naprawa centrali sterującej

Skoki napięcia, przedostanie się owadów oraz nieprawidłowe serwisowanie mogą spowodować awarię centrali sterującej. W takim przypadku można albo wymienić ją na nową, albo zdemontować i oddać do serwisu. Oba rozwiązania wymagają całkowitego ponownego podłączenia całego sprzętu peryferyjnego oraz ponownej konfiguracji centrali.

Objawy:

  • Brak lub nieprawidłowa reakcja na sygnały sterujące
  • Brama porusza się samoistnie bez przyczyny
  • Zapach spalenizny z centrali sterującej

Uszkodzenie fotokomórek

Fotokomórki to urządzenie zabezpieczające, które zapobiega zamknięciu bramy, jeśli między fotokomórkami znajdują się obce przedmioty.

W przypadku awarii fotokomórek centrala sterująca stale otrzymuje sygnał o przeszkodzie i brama przestaje się zamykać.

Objawy:

  • Brama otworzyła się i nie zamyka się
  • Brama zaczyna się otwierać w trakcie zamykania
  • Brama nie reaguje na przecięcie wiązki fotokomórek

Wymiana kondensatora

Jeśli napęd bramy wyposażony jest w silnik asynchroniczny z kondensatorem rozruchowym, to z biegiem lat pojemność kondensatora może się zmniejszyć. Wtedy napęd traci moc. W takim przypadku należy wymienić kondensator na nowy.

Objawy:

  • Słychać, że silnik pracuje, ale brakuje mu siły, aby przesunąć skrzydło bramy

Uszkodzenie lampy sygnalizacyjnej

Lampa sygnalizacyjna informuje o stanie bramy. Zwykle jest umieszczana w widocznym miejscu, aby użytkownik mógł z daleka zobaczyć, że automatyka zareagowała na sygnał sterujący.

Najczęściej, jeśli lampa przestała działać, przyczyną jest przepalona żarówka. Jeśli jednak wymiana żarówki nie pomogła, należy sprawdzić sprawność okablowania i modułu przerywacza (płytka wewnątrz lampy). Jeśli wszystkie elementy lampy są sprawne, a ona nadal nie działa, problem najprawdopodobniej leży w centrali sterującej.

Objawy:

  • Lampa nie świeci
  • Lampa świeci podczas pracy bramy, ale nie miga

Naprawa lub wymiana wyłącznika krańcowego napędu

W zależności od producenta i modelu, napędy określają pozycje, w których mają się zatrzymać, albo odczytując obroty silnika elektrycznego, albo za pomocą przerwania styku elektromechanicznego przełącznika.

W przypadku elektromechanicznego przełącznika mogą wystąpić problemy związane z zabrudzeniem, uszkodzeniami mechanicznymi itp. Jeśli przełącznik przestaje spełniać swoją funkcję, należy go wymienić na nowy.

Objawy:

  • Brama działa tylko w jednym kierunku
  • Brama dociera do pozycji końcowej, ale napęd nadal pracuje

Wymiana transformatora

W zależności od modelu i producenta, automatyka może być wyposażona od jednego do kilku transformatorów. Niektóre z nich są wlutowane w płytkę sterującą, inne znajdują się osobno.

Jeśli transformator ulegnie uszkodzeniu, można go tylko wymienić.

Objawy:

  • Brak reakcji na sygnały sterujące
  • Nie świecą się wskaźniki, tak jakby automatyka była odłączona od sieci elektrycznej

Przeprogramowanie, wymiana lub dopisanie dodatkowego pilota

W zależności od modelu i producenta, aby zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, najczęściej wymagany jest dostęp do centrali sterującej bramą lub do jednego z działających pilotów.

Zwykle ta procedura nie jest skomplikowana, ale jeśli centrala sterująca jest wyposażona w niestandardowy odbiornik radiowy lub jest na tyle stara, że piloty do niej już nie są produkowane, albo brakuje instrukcji zarówno u użytkownika, jak i w dostępnych źródłach, wówczas manipulowanie pilotami może stać się trudnym zadaniem, aż do konieczności zainstalowania dodatkowego odbiornika radiowego.

Montaż dodatkowego odbiornika radiowego

Instalacja dodatkowego odbiornika radiowego może okazać się konieczna w kilku sytuacjach:

  • W przypadku posiadania kilku bram lub szlabanów, takich jak garażowa i wjazdowa, które są sterowane różnymi pilotami, a istnieje potrzeba zjednoczenia sterowania i używania jednego pilota do wszystkich urządzeń. W takiej sytuacji można rozważyć instalację w jednym z napędów odbiornika radiowego od producenta innego napędu.
  • Gdy nie jest możliwe zakupienie pilota do starej automatyki, ponieważ ona została wycofana z produkcji. W takim przypadku nie zawsze konieczna jest wymiana całej automatyki. Często wystarczy zainstalować dodatkowy odbiornik radiowy, który będzie współpracował z nowymi pilotami.
  • Kiedy pamięć standardowego odbiornika radiowego jest zapełniona, a istnieje potrzeba dodania kolejnych pilotów do systemu.

Przycisk naścienny

Wszystkie centrali posiadają miejsce do podłączenia przycisku naściennego impulsowego. Można go umieścić w pobliżu bramy, aby sterować bramą bez konieczności posiadania pilota zdalnego sterowania.

Zaletą takiego przycisku jest jego niezawodność w porównaniu z pilotem zdalnego sterowania.

Wadą jest konieczność prowadzenia kabla od centrali.

Antena zewnętrzna

W niektórych przypadkach centrala sterująca istinstaluje się w miejscach o dużym poziomie zakłóceń elektromagnetycznych i przeszkód fizycznych, co znacząco osłabia zasięg sygnału radiowego. W takiej sytuacji zasięg pilota może być niewystarczający do komfortowej obsługi automatyki bramowej.
Rozwiązaniem jest założenie zewnętrznej anteny.

Instalacja zewnętrznej anteny zwiększa zasięg działania pilota praktycznie w każdej sytuacji.

+48(884)735-367